Bologna Children's Book Fair 2012 Preparations

On Monday the Bologna Children's Book Fair starts again and I will be hopping on a train to go down to Italy for a couple of days. I am very much looking forward to it, as Bologna is a wonderful fair. Not only to show your portfolio to publishers, but it also serves as a great source of inspiration.

I am all set now. My portfolio is printed and so are my business cards and some postcards I want to hand out to potential clients. I will also be meeting some lovely illustrator colleagues from across Europe, I am very happy about and of course some of the clients I worked with and also a few new ones.

So see you in Italy having some ice cream and enjoy the italian sun, while working.

Am Montag ist es wieder soweit: die Bologna Kinderbuchmesse beginnt. Ich werde dann in einen Zug hüpfen, der mich nach Italien fährt und dort ein paar Tage bleiben. Ich freue mich schon sehr darauf, da Bologna eine ganz wunderbare Buchmesse ist. Sie eignet sich nicht nur dazu das eigene Portfolio einigen Verlegern zu zeigen, sondern dient auch als eine großartige Inspirationsquelle.


Ich bin jetzt mit allem fertig. Das Portfolio ist gedruckt und so auch die Visitenkarten und Postkarten, die ich potentiellen Kunden in die Hand drücken möchte. Ich werde mich außerdem mit ein paar tollen Illustrationskollegen aus den verschiedensten Teilen von Europa treffen und natürlich mit eineigen Verlagen, mit denen ich schon gearbeitet habe, wie auch ganz neuen Kontakten.


Also man sieht sich in Italien beim Eisessen in der italienischen Sonne und arbeiten. Hach!





1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...